Serviciul Cazier Judiciar, Statistică și Evidențe Operative 

Șef Serviciu: Subcomisar de poliție ANGHEL GABRIELA-VALENTINA

Datele de contact ale Serviciului Cazier Judiciar, Statistică și Evidențe Operative, cu sediul la Inspectoratul de Poliție Județean Hunedoara – str. Mihai Eminescu, nr. 130, mun. Deva

Telefon: 0254-206722, interior 20250, 20252

Fax: 0254234858

 

Programul cu publicul la ghiseele pentru eliberarea certificatelor de cazier judiciar și a certificatelor de integritate comportamentală

 

LA SEDIUL I.P.J. HUNEDOARA - Deva, str. M.Eminescu nr. 130

LUNI

08.30 - 12.30

13.30 - 15.30

MARTI

08.30 - 12.30

13.30 - 15.30

MIERCURI

08.30 - 12.30

13.30 - 15.30

JOI

10.00 - 14.00

16.00 - 18.00

VINERI

09.00 - 13.00

-


LA SEDIUL POLIȚIEI MUN. HUNEDOARA - str. I.L. Caragiale, nr. 13 

LUNI

09.00 - 10.30

15.00 - 16.00

MARTI

09.00 - 10.30

15.00 - 16.00

MIERCURI

09.00 - 10.30

15.00 - 16.00

JOI

09.00 - 10.30

15.00 - 17.00

 

LA SEDIUL POLIȚIEI MUN. ORĂȘTIE - str. Pricazului, nr. 5 

LUNI

 ÎNCHIS TEMPORAR

MARTI

MIERCURI

JOI

LA SEDIUL POLIȚIEI MUN. BRAD - str. Cuza Voda, nr. 5

LUNI

09.00 - 10.30

15.00 - 16.00

MARTI

09.00 - 10.30

15.00 - 16.00

MIERCURI

09.00 - 10.30

15.00 - 16.00

JOI

09.00 - 10.30

15.00 - 17.00

LA SEDIUL POLIȚIEI MUN. VULCAN - str. Decebal, nr. 10

LUNI

15.00 - 16.00

 

MARTI

15.00 - 16.00

 

MIERCURI

15.00 - 16.00

 

JOI

15.00 - 17.00

15.00 - 17.00

VINERI

15.00 - 16.00  

 

LA SEDIUL POLIȚIEI MUN. PETROȘANI- str. N. Balcescu, nr. 4 

LUNI

08.30 - 10.30

15.00 - 16.00

MARTI

08.30 - 10.30

15.00 - 16.00

MIERCURI

08.30 - 10.30

15.00 - 16.00

JOI

09.00 - 11.00

15.00 - 17.00

LA SEDIUL POLIȚIEI OR. HAȚEG - str. Mihai Viteazu, nr. 3 

LUNI

09.00 - 10.30

15.00 - 16.00

MARTI

09.00 - 10.30

15.00 - 16.00

MIERCURI

09.00 - 10.30

15.00 - 16.00

JOI

09.00 - 10.30

15.00 - 17.00

LA SEDIUL POSTULUI DE POLIȚIE BARU MARE - str. Prof. Dr. Ștefan Gârbea, nr. 222A

LUNI

09.00 - 10.30

15.00 - 16.00

MARTI

09.00 - 10.30

15.00 - 16.00

MIERCURI

09.00 - 10.30

15.00 - 16.00

JOI

09.00 - 10.30

15.00 - 17.00

 

INFORMAȚII UTILE

Conform Legii nr. 290/2004 privind Cazierul Judiciar facilitatea de a se elibera certificatul de cazier judiciar/certificatul de integritate comportamentală în format electronic nu a fost încă operaționalizată, astfel că nu este acceptată transmiterea cererilor/răspunsurilor privind certificatul de cazier judiciar/certificatul de integritate comportamentală pe email, această modalitate de lucru făcând imposibilă demonstrarea identității solicitantului.

Începând cu data de 01.07.2021, nu mai este necesară prezentarea la ghișeu a cererii pentru eliberarea certificatelor de cazier judiciar și a certificatelor de integritate comportamentală, cetățenii putând obține documentele mai sus menționate prin prezentarea la ghișeu a actului de identitate.

Certificatele de cazier judiciar/certificatele de integritate comportamentală vor fi tipărite pe coli de format A4 și vor fi individualizate prin seria și numărul unic imprimate în partea din dreapta, sus, generate automat de Sistemul Informatic al Cazierului Judiciar Român.

Certificatul de cazier judiciar/certificatul de integritate comportamentală se eliberează în cel mult 3 zile de la data solicitării și este valabil 6 luni de la data eliberării.

Recomandăm tuturor persoanelor care doresc să obțină certificatul de cazier judiciar/certificatul de integritate comportamentală în vederea depunerii la dosare de concurs, angajare, licitație, etc., la instituțiile publice și organele de specialitate ale administrației publice (primării, instituții din sistemul de învațământ, sanătate, S.R.P.C.I.V., D.G.A.S.P.C., etc.) să solicite acestor instituții obținerea extrasului de pe cazierul judiciar sau a certificatului de integritate comportamentală, în baza consimțământului expres al persoanei pentru care se efectuează verificări specifice, în acest fel cetățeanul nemaifiind obligat să se prezinte la ghișeu pentru solicitarea/eliberarea/ridicarea certificatului de cazier judiciar sau a certificatului de integritate comportamentală.

În conformitate cu prevederile Legii nr. 267/2021 pentru completarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, „se interzice instituțiilor publice și organelor de specialitate ale administrației publice centrale să solicite persoanelor fizice sau persoanelor juridice, în vederea soluționării cererilor pentru furnizarea unui serviciu public, copii de pe avize sau alte documente care au fost emise de către instituții publice sau organe de specialitate ale administrației publice centrale”.

 

Obținerea certificatului de cazier judiciar de către persoana fizică

 

Pentru a obţine un certificat de cazier judiciar, orice persoana fizică cu capacitate de exercițiu restrânsă (minor 14-18 ani) sau deplină (peste 18 ani), poate solicita la orice subunitate de poliție în care există ghișeu de cazier judiciar, singurul act necesar este documentul de identitate, prezentat în original, în vederea identificării (cartea de identitate, buletinul de identitate, paşaport, cartea de identitate provizorie şi certificat de înregistrare a cetăţenilor U.E., carte de rezidenţă, carte de rezidenţă permanentă, permis de şedere temporară sau permanentă, aflate în termen de valabilitate).

În situaţia în care certificatul de cazier judiciar se solicită pentru un minor de până la 14 ani, acesta se poate obține de către părinte/tutore, sau de către un împuternicit al acestora.

Acte necesare: actul de identitate al părintelui/tutorelui, în original și certificatul de naștere al minorului, în original;

În situaţia în care certificatul de cazier judiciar se solicită prin împuternicit sau în baza împuternicirii avocațiale:

Acte necesare: împuternicirea avocațială (în baza împuternicirii avocaţiale emise cu respectarea prevederilor Legii nr. 51/1995 pentru organizarea şi funcţionarea profesiei de avocat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi Statutului profesiei de avocat, adoptat prin Hotărârea Consiliului Uniunii Naţionale a Barourilor din România nr. 64/2011, cu modificările şi completările ulterioare), respectiv procura autentificată de un notar public (conţinutul procurii trebuie formulat în termeni clari, din care să rezulte persoana care a fost mandatată, scopul şi durata mandatului).

În situaţia în care certificatul de cazier judiciar se solicită pentru depunere la dosarul de graţiere individuală, poate fi solicitat de către persoana condamnată, copiii, apărătorul ori reprezentantul legal al acesteia, soţul persoanei condamnate, ascendenţii, fraţii ori surorile celui condamnat sau ai soţului acestuia, care trebuie să-și demonstreze calitatea.

În situaţia în care certificatul de cazier judiciar este necesar pentru Registrul Operatorilor Intracomunitari în document se înscriu pe lângă sancţiunile penale din hotărârile judecătoreşti rămase definitive și date notate în mod provizoriu privind persoanele fizice sau juridice faţă de care s-a dispus punerea în mişcare a acţiunii penale.

Persoanele domiciliate în străinătate pot solicita eliberarea certificatului de cazier judiciar prin misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României.

De asemenea la cererea motivată a persoanelor aflate în străinătate, misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României pot elibera, după efectuarea verificărilor necesare în bazele de date, adeverinţe în care consemnează rezultatele verificărilor. Aceste adeverințe au valoarea juridică a unui certificat de cazier judiciar și se utilizează exclusiv în străinătate.

Pentru situațiile în care cererea este depusă prin misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României, certificatul de cazier judiciar se eliberează în cel mult 30 de zile de la data depunerii, iar în cazul adeverințelor în termen de 10 zile de la data solicitării.

Documentele sunt valabile 6 luni de la data eliberării şi numai în scopul pentru care au fost eliberate.

 

Obținerea certificatului de cazier judiciar de către persoana juridică

 

Pentru a obține un certificat de cazier judiciar pentru persoana juridică, reprezentantul legal al persoanei juridice sau o altă persoană fizică, împuternicită, se poate prezenta la orice subunitate de poliție în care funcționează ghișeu de cazier judiciar.

Acte necesare:

  1. actul de identitate în original al persoanei care depune documentele;
  2. împuternicire persoană juridică, respectiv Anexa nr. 38 din H.G. nr. 345/2010, înregistrată la nivelul persoanei juridice solicitante, în cazul in care documentul nu este solicitat personal de catre reprezentantul legal;
  3. orice document oficial care face dovada calitatii de persoana juridica, respectiv de reprezentant legal al persoanei juridice, ca de exemplu: ​​                                            certificatul constatator – forma detaliată - eliberat conform Legii nr. 26/1990 de Oficiul Național pentru Registrului Comerțului  (în original)                                                     certificatul de înregistrare al persoanei juridice (în original) şi actul de constituire sau înfiinţare (în original)  si actul de constituire sau infintare (in original)                                  actul de constituire sau înfiinţare care poate fi Hotărâre de Guvern, Ordonanţa de Guvern, lege, sentinţă civilă (în original) etc. şi certificatul de înregistrare (în original) pentru asociaţii, federaţii, cabinet de avocatură, organizaţii etc.                                            +alte documente oficiale care fac dovada calității de persoană juridică, respectiv de reprezentant legal al persoanei juridice
  4. după caz, actul de schimbare a denumirii, dacă persoana juridică are denumire anterioară.

Certificatul de cazier judiciar se eliberează, de regulă, pe loc, sau în cel mult 3 zile lucrătoare, este valabil 6 luni de la data emiterii şi numai în scopul pentru care a fost eliberat.

Persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale  constituite în baza O.U.G. nr. 44/2008,  nu au personalitate juridică.

În vederea eliberării cerificatelor de cazier judiciar pentru ONG-uri (asociații, fundații, cluburi sportive, etc.) solicitantul va prezenta Extrasul la zi din Registrul Asociațiilor și Fundațiilor de la Judecătorie sau încheierea motivată prin care s-a dispus înscrierea asociaţiei în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor - în original.

 

• model împuternicire persoană juridică

 https://www.politiaromana.ro/files/subpages_files/38_pj_model_imputernicire.doc

 

    ȘEFUL SERVICIULUI CAZIER JUDICIAR
     Inspector principal de poliție

      ANGHEL GABRIELA - VALENTINA